ده کاربرد عسل طبیعی برای سلامت مو | قسمت اول


خواص عسل برای مو آنقدر زیاد است که نمی توان به راحتی در مورد آنها صحبت کرد.عسل طبیعی یکی از شناخته شده ترین مواد طبیعی در دنیا است. این ماده خواص فوق العاده ای دارد و می تواند به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. تنوع کاربردهای عسل طبیعی خود دلیلی برای خاص بودن این ماده طبیعی است.

از گذشته عسل طبیعی تنوع کاربردهای خود را در طب سنتی داشته است. علاوه بر این، مردم از این ماده به عنوان شیرین کننده در خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف استفاده می کردند. امروزه نیز گستره استفاده از عسل طبیعی فراتر از حد تصور رفته و علاوه بر کاربردهایی که در گذشته برای درمان و آشپزی داشته، در تولید داروها و محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی نیز راه پیدا کرده است.

یکی از مهمترین کاربردهای عسل طبیعی که می توان از خاص ترین کاربردهای آن نیز به شمار آورد، خاصیت عسل برای مو است. عسل طبیعی می تواند خواص مختلفی برای موهای شما به همراه داشته باشد. البته مصرف خوراکی عسل این خواص را به بهترین شکل ممکن به موهای شما می رساند؛ اما مصرف موضعی عسل بر روی مو هم می تواند نتایج چشمگیری داشته باشد.

در این مطلب دو قسمتی به صورت خلاصه به 10 خاصیت عسل طبیعی برای مو می پردازیم. آشنایی با این خواص می تواند به شما کمک کند تا با دیدگاه بازتری نسبت به انتخاب محصولات تخصصی مو که در آن ها از عسل طبیعی استفاده شده است، اقدام کنید. همچنین اگر قصد دارید از ماسک مو با استفاده از عسل استفاده کنید، اطلاعات زیر می تواند برای شما مناسب باشد.

1 » کاربرد عسل برای رشد مو
به دلیل توانایی عسل در تقویت رشد سلولی، از عسل به عنوان درمانی برای ترمیم زخم استفاده می شود. یک منبع قابل اعتماد در سال 2013 نشان می دهد که عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال پوست را تقویت کند. پوست سر سرشار از سلول های اپیتلیال است که بسیاری از فولیکول ها و مجاری را برای رشد مو پر اهمیت می کند.

استفاده از عسل طبیعی کمک می کند تا روند رشد موها تسریع پیدا کند. به ویژه برای افرادی که با ریزش مو مواجه بوده اند، رشد سریع موها اهمیت زیادی دارد. ماسک عسل طبیعی و مصرف خوراکی آن به احتمال زیاد می تواند به افزایش رشد مو کمک مناسبی نماید.

2 » عسل، بهبوددهنده طبیعی
روش های مختلفی برای بهبود موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از درمان های مختلف طبیعی و شیمیایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید هستند. عسل طبیعی یکی از بهترین مواد برای برطرف کردن مشکلات موها و تقویت آن است.

همانطور که معلوم است، عسل دارای خواص مختلفی برای کمک به حفظ حال و هوای مو است. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها است. تمامی این موارد دست به دست هم می دهند تا نشاط موهای شما حفظ شود. موضوعی مهم که خود عاملی برای جلوگیری از ریزش مو است.

3 » درخشش مو با عسل طبیعی
عسل هم خاصیت نرم کننده و هم مرطوب کننده دارد و به همین علت آن را به یک مرطوب کننده عالی مو تبدیل می کند. نرم کننده ها، فولیکول های مو را صاف می کنند و به موها حالت می دهند. مواد رطوبت ساز با مولکول های آب پیوند می خورند و رطوبت را به رشته های خشک مو اضافه می کنند.

با مرطوب کردن مو، عسل می تواند به بازگرداندن درخشش طبیعی موهای شما کمک کند. موضوع مهمی که بسیاری از شامپوهای شیمیایی ادعای آن را دارند اما در عمل نمی توانند مو را درخشان کنند. اگر دقت کرده باشید در اکثر شامپوهایی که ادعای درخشنده کردن مو را دارند، از عسل طبیعی هم به عنوان ماده اولیه ساخت شامپو نام برده شده است.

4 » عسل طبیعی یک روشن کننده مو طبیعی
عسل حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را تجزیه می کند و پراکسید هیدروژن آزاد می نماید. پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین است، رنگدانه ای که باعث رنگ آمیزی موهای شما می شود.
گذاشتن عسل بر روی مو برای مدت طولانی می تواند یک جایگزین طبیعی برای روشن کننده های مو باشد. به جای استفاده از لایتنرهای مضر شیمیایی، ماسک عسل را برای روشن کردن موهای خود انتخاب کنید.

5 » برطرف کردن موهای شکننده با کمک عسل طبیعی
کراتین یک پروتئین اساسی است که باعث ایجاد ساختار و استحکام به موهای شما می شود. درمان پروتئین بخش مهمی از کارهای روزمره مو است و می تواند به ترمیم رشته های ضعیف و شکننده کمک کند. بسیاری از داروهای شیمیایی ترمیم کننده مو در واقع موادی هستند که پروتئین مورد نیاز را به موهای شما می دهند تا مشکلات موجود در مو برطرف شود.

عسل حاوی تقریباً 0.5٪ پروتئین است. این مقدار از پروتئین ممکن است خیلی به نظر زیاد نباشد؛ اما می تواند در ترکیب با ویتامین ها و مواد معدنی دیگری که عسل سرشار از آنها است، به موهای شما برای بازگشت به حالت طبیعی خود کمک کند.

البته فراموش نکنید که استفاده از عسل طبیعی برای افزایش پروتئین های سطح مو و تامین کراتین مورد نیاز مو، تنها در شرایطی امکان پذیر است که از عسل چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک عسل، کاملا منظم و با برنامه استفاده کنید. استفاده های مقطعی از عسل طبیعی نمی تواند شکنندگی موهای شما را درما کند. پس لطفا این موضوع را جدی بگیرید.

خواص عسل برای مو آنقدر زیاد است که نمی توان به راحتی در مورد آنها صحبت کرد. با این حال در این مطلب به 5 مورد از خواص بسیار زیاد عسل برای مو اشاره کردیم. در مطلب بعدی هم به 5 خاصیت دیگر عسل طبیعی برای مو اشاره می کنیم. با این حال هر کدام از این خواص عسل برای مو، نیاز به توضیحات بیشتری دارد که در مطالبی مجزا در مجله عسلنا به آنها اشاره خواهد شد.


اگر خواصی از عسل طبیعی برای مو در نظر دارید که در اینجا به آن اشاره نشده، حتما قسمت دوم این مطلب را نیز مطالعه کنید. با مطالعه قسمت دوم 5 خاصیت دیگر عسل طبیعی برای مو را خواهید یافت.

,,  ده کاربرد عسل طبیعی برای سلامت مو | قسمت دوم